יום שני, 8 בפברואר 2010

איך כדאי להתחיל ללמוד גיטרה

ahgurh dhyrv
אז החלטתם שאתם רוצים ללמוד גיטרה..קניתם גיטרה ואפילו כל מיני דברים שדחפו לכם בכלי זמר כמו טיונר ומטרונום...אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל. ללמוד אצל מורה דרך האינטרנט או עם חברים..
אז הפוסט הזה קצת יסדר לכם את הראש בכל מה שקשור למאיפה להתחיל ללמוד גיטרה.
שלב א
כדאי שתקחו שיעור אצל מורה טוב, מינימום לחודש בגיטרה בגלל שיש כ"כ הרבה פרמטרים שחייבים לעבוד בסינרגיה אחד עם השני שזה כמעט בלתי אפשרי ללמוד לבד בלי טעויות, מלהחזיק מפרט בזווית הנכונה עד לאיך להניח את הגיטרה על הברכיים.
אני לא אומר שאי אפשר ללמוד דרך האינטרנט, אפשר בהחלט ואני עדיין לומד כל הזמן דברים חדשים מהאינטרנט אבל בשביל לנגן נכון זה קריתי מאוד כי אתם יכולים לוותר על התענוג ולהחליט ש"זה לא בשבילי" רק בגלל שהצליל של הגיטרה לא יוצא לכם נכון.
באים אלי לפעמים תלמידים שהם אומרים לי שהם רוצים לקחת מספר שיעורי גיטרה רק בשביל הבסיס ואני מכבד את זה ומלמד אותם בד"כ אלה התלמידים שממשיכים הכי הרבה זמן דרך אגב כי הם מגיעים כבר בגישה קלילה לנושא של הלימוד.
אז אחרי שלקחתם את השיעור הראשון אתם יכולים לדעתם עם המורה מתאים לכם או שללמוד גיטרה זה משהוא שאתם רוצים ללכת עליו עד הסוף...
שלב ב
אז יש לכם תרגילים ושיר שאתם צריכים ללמוד, לדעתי הגישה הנכונה היא לתת לעצמכם מספיק סיבות למה אתם צריכים להתאמן על הגיטרה, כדי לתת את הפוש הראשוני כדי שיצור אצלכם מומנטום לנגן בכיף, אתם יכולים לעשות את זה ע"י שאלות נכונות: תשאלו את עצמכם דברים כמו -מה אני מרגיש שאני שומע מוסיקה? או - למה כדי לי להתמיד בלימודים? ולתת לעצמכם מספיק סיבות למה כדי לכם פשוט לרשום הכל על דף.
דמיינו את עצמכם מופיעים על במה עם הגיטרה שאתם שומעים ברקע את השיר האהוב עליכם ביותר(לי זה עזר מאוד) תעשו את זה מספיק פעמים ומספיק חזרות ותוכלו ליצור אצלכם דרייב טבעי להגשמת המטרה.

תגובה 1: